Суббота, 18.11.2017, 07:24 Приветствую Вас Гость

RED BUTTON. Группа Андрея Бодрова.

Главная | Регистрация | Вход | RSS
Главная » 2010 » Октябрь » 11 » Труба кличе
14:31
Труба кличе
Без Росії, без ЄС чи утрьох? Інтерес до модернізації української ГТС виявляє Словаччина, яка теж є транзитною країною. Однак експерти досі не відкидають об’єднання українського «Нафтогазу» з російським «Газпромом» та участі росіян у модернізації ГТС– пише Наталія Журавльова в російському інтернет-виданні «Взгляд».
Ще одна країна висловила готовність модернізувати газотранспортну систему України

Україна не полишає надій модернізувати свою газотранспортну систему (ГТС) без участі Росії. У середу свою готовність взяти в цьому участь висловила Словаччина. Тим часом українські експерти вже згодні обговорювати передачу ГТС у власність Росії, але за певних умов.

Перспектива модернізації газо-, а також нафтотранспортної систем Україні є вкрай необхідною. Про це зайшла мова на зустрічі президента України Віктора Януковича зі словацьким колегою Іваном Гашпаровичем.

За словами Януковича, Словаччина є транзитною країною і партнером України, з яким українська сторона готова співпрацювати в цьому напрямку. «Зараз українські структури отримали доручення активно працювати над цим питанням», – наголосив президент України.

Про те, над чим конкретно сторони мають намір працювати, за підсумками зустрічі розповів Гашпарович. Він, зокрема, заявив, що Словаччина готова підтримати реалізацію будь-яких проектів з модернізації газопроводів і нафтопроводів в Україні, повідомляє ИТАР-ТАСС.

Янукович, своєю чергою, наголосив на необхідності модернізації газотранспортної системи (ГТС) країни, «і з точки зору надійності систем, так і з точки зору зростання обсягів прокачування газу і нафти». «Словаччина – теж транзитна країна. Вона є нашим партнером, з яким ми готові співпрацювати в цій сфері», – сказав він.

Інтерес Словаччини до ГТС Україні зрозумілий. У 2009 році Словаччина, яка практично весь газ купує в Росії, стала однією з найбільш постраждалих від російсько-українського газового конфлікту країн.

За два тижні транзитної кризи країна недоотримала близько 300 млн. кубометрів газу на суму 100 млн. доларів. А тому природно, що зараз словаки хочуть заручитися підтримкою стабільного транзитера енергоносіїв до Європи.

Раніше взяти участь у модернізації ГТС України Янукович запропонував Польщі та Німеччині.

Ще минулого року Україна домовилася з Євросоюзом про спільну модернізацію української ГТС. Однак ніяких конкретних кроків зроблено не було. У середині 2010 року Янукович нагадав про цей проект і запропонував організувати міжнародний консорціум з модернізації та управління українською ГТС за участю самої України, а також Росії та ЄС.

ГТС України, нагадаємо, є другою в Європі і однією з найбільших у світі газотранспортною системою. Її загальна протяжність – 37,6 тис. км. Пропускна здатність системи на вході становить 290 млрд. кубометрів на рік, на виході – 175 млрд.

Українська газотранспортна система поступово зношується, оскільки будували в середині ХХ століття. На думку європейських експертів, це може викликати в майбутньому перебої з постачаннями російського палива. А після будівництва Росією газопроводу «Південний потік» (мета якого – постачати російський газ до Європи в обхід України) це може викликати в Україні втрату «живих» грошей.

«Наша пропозиція була, щоб наші російські партнери відмовилися від обхідного газопроводу «Південний потік» у частині, яка не відповідає нашим національним інтересам. Цей обхідний маршрут через економічну зону Туреччини залишає нашу ГТС без роботи», – відкрито говорив на початку вересня міністр енергетики України Юрій Бойко.

Зараз на частку Україні припадають 80% транзиту російського газу до Європи. Тільки за 2009 рік Україна отримала від «Газпрому» близько 1,5 млрд. доларів за транзит свого газу. Однак через будівництво «Південного потоку» обсяги транзиту російського газу через територію Україну можуть скоротитися на 50%.

У тому числі тому Києву дуже важливо заручитися підтримкою якомога більшої кількості європейських держав, причому не тільки моральною, але й матеріальною. За оцінкою Міністерства палива та енергетики України, для модернізації української ГТС необхідно 6,5 млрд. доларів.

Частково проблеми української газової галузі могла б вирішити Росія. Навесні вперше з боку російського керівництва пролунала пропозиція об'єднати «Газпром» з Національною акціонерною компанією (НАК) «Нафтогаз Україна». Як перший крок такої угоди було запропоновано створити на паритетних умовах спільне підприємство, до якого з української сторони увійшли б видобувні і транспортні активи (вважай ГТС), а з боку «Газпрому» – родовища аналогічної вартості.

Навіть українські експерти припускають, що до ГТС Україна могла б бути допущена Росія. Проте натомість Україна повинна отримати гарантовані обсяги транзиту, вважає виконавчий директор Асоціації політичних консультантів України Андрій Бодров.

У середу ця тема стала предметом обговорення на круглому столі «Хто вирішить проблеми газової галузі України?», організованому в Києві російським Центром соціально-політичних комунікацій.

«Перше і головне – це гарантовані обсяги прокачування по нашій території, друге – умови і гарантії модернізації ГТС; третє – тарифна політика. Ми повинні розуміти, що ж ми отримаємо взамін надання доступу до нашої системи», – сказав Бодров.

За його словами, головний аргумент на користь подальших переговорів і ведення діалогу про об'єднання активів («Газпрому» і «Нафтогазу України» – прим. ред.) – це фактично те, що СП давним-давно існує. «Газпром» – це єдиний постачальник газу до нашої труби. Наша труба фактично транзитує всі обсяги російського газу до Європи», – зазначив Бодров.

Тим часом директор Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський вважає, що до питання модернізації української ГТС необхідно залучити не тільки зусилля Києва та Москви, але і Брюсселя.

«Я думаю, зрозуміло, що співпраця має бути. У якій формі – ще потрібно вирішувати. Я залишаюся прихильником тристоронньої співпраці між Україною, Росією і Європейським Союзом», – наводить його слова «Інтерфакс».

Оригiнал статтi: http://vz.ru/economy/2010/10/6/437831.html
Посилання на inoZMI: http://inozmi.glavred.info/articles/4323.html

Просмотров: 395 | Добавил: abodrov | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
_
Видео
Поделиться ссылкой
Новости региона
АУДИТОРИЯ
Дата и время
«  Октябрь 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Погода
Луганск 
Архив записей
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0